En kort pratstund med rookie-nominerade L’Homme Rouge

Skrivet

Modell med kläder från L'homme Rouges senaste kollektion "Hot Dreams"

Tidigare i år blev de nominerade till årets rookies och i sommar har de flera visningar. Det är ingen tvekan om att det går framåt för Modeinkbolaget L’Homme Rouge. Vi har pratat med en av grundarna, John-Ruben Holtback, för att uppdatera oss om deras nuvarande status.

Vilka framgångar har ni nått under första halvan av 2014? 
– Vi har fått in en del nya stora kunder, så som NK Herrtrend, vilket är ett bevis på att vi är på rätt spår med vårt arbete. Vi hoppas också på att detta ska ge lite ringar på vattnet vad gäller resterande försäljning.

Vad händer i sommar?
– Vi ska ha visningar i Paris (MAN), Berlin (SEEK) och Köpenhamn (LAB, CIFF).

Vad kul, vad kommer ni att visa upp på dessa mässor?
Vi kommer att visa upp vår vårkollektion ”Hot Dreams”. Det är en kollektion med en del nyheter så som jeans, kavajer och rockar. Med dessa produkter kommer vårt sortiment täcka alla kategorier, vilket ska bli väldigt spännande att presentera för både befintliga och potentiella återförsäljare samt press.

Vad har ni för förväntningar att ert deltagande ska resultera i?
– Vår förhoppning är att träffa många intressanta inköpare och bygga vidare på en del av de relationer som vi har arbetat upp.

Vilka utmaningar står ni inför i höst?
– Nu handlar det mycket om att driva upp volymen, ha en lönsam tillväxt och satsa på rätt saker. Vi kommer från hösten att lägga mer krut på PR och design, vilket är något som vi inte har prioriterat lika högt tidigare.

Hur stöttar Modeink er i detta arbete?
– Under våren har vi utvecklats enormt mycket genom en väldigt bra dialog med Anders och Jane på Portfolio, som vi samarbetar med genom Modeink. Vi har förtydligat vår vision och diskuterat en del över vilka delar vi behöver utveckla. Frukten av detta har blivit de satsningar som vi nu kommer att göra under hösten.

– Det ska bli spännande att följa vår utveckling, det känns verkligen som att alla pusselbitar börjar falla på plats, avslutar John-Ruben Holtback, och vi kan bara hålla med.

Kontaktuppgifter:
John-Ruben Holtback, grundare, L’Homme Rouge
John-Ruben@holtback.com

Gesica Tawakkoli Gunmalm, verksamhetsansvarig, Modeink
gesica@modeink.se, +46 706-920964

Sara Axelsson, kommunikatör, Inkubatorn i Borås
sara@ink-boras.se