Fyra personer som sitter ned i fåtöljer och håller en paneldiskussion framför publik.

För ett par veckor sedan arrangerade Global Design Network sin årliga konferens som en del av Business of Design Week i Hong Kong. På plats var Emma Ivarsson från Modeink för att dela med sig av sina erfarenheter av att arbeta med unga företag inom modebranschen.

Global Design Network är ett stort nätverk för aktörer inom design som årligen arrangerar en konferens i samband med Business of Design Week i Hong Kong. Temat för årets konferens var ”Nurturing Creativity” och behandlade till exempel utmaningar som nya företag står inför när ekonomin förändras. I år hade Business of Design Week Sverige som partnerland och Emma Ivarsson, affärsutvecklare och projektledare på Modeink, var inbjuden som keynote speaker. I sin presentation delade hon med sig av sina erfarenheter av att arbeta med unga modeföretag, vilka utmaningar de har och hur man kan hjälpa dem att växa. Dessutom deltog hon i flera paneldebatter om bland annat eco-fashion och hur man gör business av sin affärsidé.

– Det var otroligt kul att få chansen att få delta i ett sånt här stort evenemang och berätta om Modeink. Det märktes att det fanns ett stort intresse och att många var nyfikna och imponerade av vår verksamhet, berättar Emma.